Monday, 24 August 2015

AN-AYAT-A-DAY

(Maralah angkatan itu) hingga apabila mereka sampai ke "Waadin-Naml", berkatalah seekor semut: "Wahai sekalian semut, masuklah ke sarang kamu masing-masing, jangan Sulaiman dan tenteranya memijak serta membinasakan kamu, sedang mereka tidak menyedari".

surah semut 27:18



-reaksi semut sewaktu angkatan tentera nabi Sulaiman melalui kota semut.
Seronok kengkadang tengok perangai semut. lebih-lebih lagi bila diorang  jumpa satu sama lain. Macam bagi salam kan.
Beza dengan kita. Susah nak bagi salam.

10 comments:

  1. Islam dah tunjuk betapa pentingnya perpaduan dan kerjasama
    Kalau nak berjaya dunia akhirat kena ikut ajaran al-quran.

    ReplyDelete
  2. Al Quran panduan ummah hingga akhir zaman..

    ReplyDelete
  3. Kaan. Pastu depa mcm sembang2 antara depa. Pastu yg paling syok tgk depa angkut mknn. Jadi ralit.

    ReplyDelete
  4. laju2 akak cari semut..

    aah lah macam bersalaman... :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke kak? ada semut kt mana?

      Delete
    2. ye ke kak? ada semut kt mana?

      Delete
  5. byk contoh kalau ikutkan teladan semut kan

    ReplyDelete