Tuesday, 4 September 2012

Ditindih sewaktu tidur



Pernah kena tindih semasa tido? saya dah banyak kali mengalami pengalaman ditindih ni...satu pengalaman yang paling saya tak boleh lupakan adalah bila saya tido di rumah saudara di KL.

Letih perjalanan dari Penang ke KL membuatkan saya tertido di bilik saudara saya. Yang saya ingat, saya terasa macam ada orang sedang berjalan atas katil yang saya tido. Then, saya tak dapat bangun atau bersuara langsung. Di sebelah katil saya ada sebuah kerusi yang mana, saya dengan sedarnya dapat melihat satu lembaga yang mana bentuk tubuhnya menyerupai saudara saya sedang menghisap rokok...yang peliknya saya langsung tak dapat memanggilnya...

Tak berapa lama kemudian, dengan izin Allah saya dapat melawan dan terjaga sepenuhnya. Lembaga yang saya nampak tadi dah menghilang. Terus saya keluar dari bilik tersebut dan saya sangat terkejut kerana saudara saya sebenarnya sedang tido di ruang tamu..

saya ceritakan pada dia tentang peristiwa tersebut dan saudara saya tak terkejut pun sebab katanya, bilik tersebut memang tak siapa berani tido...Hmmm?

p/s: saudara saya femes jugak kt KL. vokalis band onebuckshort. Ceh..ang xfemes mana pun mooky :p

22 comments:

  1. huhu, my mom yg selalu kene tindih..kesian dia, huhu..kene bnyak bc ayat kursi, al-fatihah & 3 Qul..

    ReplyDelete
  2. yeke mmg patut baca ayat yang awk bg 2

    ReplyDelete
  3. errr...fyna pun pernah kene juga...dlm 2 bln lepas. =='

    ReplyDelete
  4. Dulu2 kerap gak kena tindih..tapi Alhamdulillah sejak amalkan ayat kursi, 3 Qul dan Alfatihah la ni dah tak kena tindih da...

    ReplyDelete
  5. dulu-dulu selalu je kena tindih...tp alhamdulillah sekarang xde dah..:)

    ReplyDelete
  6. serem...sebelum kawin dulu...selalu la tak boleh bangun...pastu cite kat mak kan, dia boleh sound "tidur sampai tengahari...kalau aku nampak pon aku tindih" ha gituw!... :)

    ReplyDelete
  7. korn pernah la bbrapa kali di tindih semasa tdur.. tp x la teruk sgt mcm org lain

    ReplyDelete
  8. Liza pernahhh rasa lbih kurang mcm ni! :O tp tk tahu plak tu mknanya kena tindih. huhu T.T

    ReplyDelete
  9. pernah jugak kena tindih. huhu..

    eh kita minat one buck short. ;)

    ReplyDelete
  10. serem...selalu la tak boleh bangun...pastu cite kat mak kan, dia boleh sound "tidur sampai tengahari...kalau aku nampak pon aku tindih" ha gituw!... :)

    Kunjungan balik gan...

    ReplyDelete
  11. Salam kenal kak...lantas gemana cara nya agar kita ngak kena Tindihan saat tidur

    ReplyDelete
  12. saya pn pnh kna tindih msa tdo, nk gerak xleh,suara xkuar.

    ReplyDelete
  13. penah juga masa kat kolej... tdo kul 8mlm kos siang hari penat d kuliah.. dalam keadaan para sedar kita nampak/rasa pa yang kita buat p xda kawan respon. kawan masa tu tengah studi kat sebelah.. tanya dia kuat ka kta menjerit tadi,dia kata x,bunyi macam mengeluh ja.. dia xnak kejutkan kta takut ganggu sbb dia tau kta pnat..tersedar ja terus nangis/cuci muka/kaki.. pastu baca doa.. mmg seram..

    lau kena tindih mest (lau ada yang nampak kta kna tindih>sapa yg dekat kta masa tu) mest cepat2 kejutkan.. >pesan orang2 tua kta dulu..

    ReplyDelete
  14. tak tahulah. kalau pernah kena tindih pun, rsenye tak dpt bezakan antara betul2 kene tindih atau sekadar sesak nafas :/

    ReplyDelete
  15. ADIK KITE BRU JE KENE TINDIH .. ADOI .. XLEH NAK BERNAFAS KEN ? ISH ..

    ReplyDelete
  16. kalau kena tindih hantu,gerakkan jari kaki ibu, pasang music, jangan tidur tempat gelap dan jangan lupa basuh kaki sebelum tidur :)

    Nora Danish Pelajar Sekolah Paling Comel Di Malaysia!

    ReplyDelete