Saturday, 8 September 2012

Teknik menumpaskan musuh tanpa pengetahuan seni mempertahankan diri

salam.

Banyak jenayah terjadi sekarang. Korang pernah hadapi situasi seperti diragut, rompak dsb? ..Ayuh kita persiapkan diri untuk menghadapi situasi yang kritikal  dengan mempelajari titik-titik lemah manusia. Tanpa perlu sebarang kaedah persilatan, kita boleh menyelamatkan diri dari sebarang bentuk serangan dengan menyerang titik lemah tersebut.



1.  Gunakan jari untuk cucuk / tekan mata penyerang. Bentukkan jari seperti ayam mematuk atau bukakan tapak tangan untuk menghentak telinga. luruskan jari dan hentakkan pada leher ( karate ). Boleh saja guna penumbuk untuk patahkan hidung.



2. Gunakan kaki untuk menyerang kelangkang musuh, lutut untuk menyerang paha. Pijak kaki musuh menggunakan tumit kaki/ bahagian kasut yang paling keras.

Perkara paling penting sewaktu kita berdepan dengan musuh adalah sentiasa fikirkan yang kita akan berjaya lepaskan diri. Janganpernah terfikir pun untuk menyerah kalah. Don't let your attacker control your mind ok.

22 comments:

  1. wahh.. tips2 yg bgs ni.. thanks for sharing ^^

    ReplyDelete
  2. gud..i like this 1..keep it up bro/sis

    ReplyDelete
  3. betul tu..jgn panik bila kena camtu

    ReplyDelete
  4. Datang singgah,,,
    Saya orang kedah....(^_^)

    ReplyDelete
  5. tak pyah susah nak blja silat @ tkwndo . agahaha

    ReplyDelete
  6. bagus ni ni..esok nak try kat bos aku... mana tau kot2 lepas kena dia naikkan gaji aku.. ekekeke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... kalau naik gaji bagus la, risau tak dapat gaji terus jer.....

      Delete
  7. nice info... esok nak karate bos...ahakz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. pakat karate bos ajer la yg laki...

      Delete
  8. wah..info yg mnarik..bleh gune ni..
    skrng bnyk pjahat..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.. sume dah nak jadi kuat dah ni... hati-hati dalam menggunakannye....

      Delete
  9. kelakar baca komen potia tu...ekekek...

    salam...tengs drop by my blog n drop ur comment, saya follow sini terus yer...

    ReplyDelete
  10. petua yg sangat bagu bermanfaat nih..
    walaupun tahu seni pertahankan diri, tapi petua ni mmg leh dibuat pedoman.. hehe
    dalam cuak kelam kabut semua langkah boleh dah hilang...

    ReplyDelete
  11. takut bila betul-betul, terkedu tak tau nak buat apa dah..huhu

    ReplyDelete
  12. tips berguna.. nanti kalau kene rompak boleh but testimoni pengguna teknik ni. ekekekekeke

    ReplyDelete
  13. bila diserang ,InsyaAllah tindakan mempertahankan diri kita akan jd spontan

    ReplyDelete
  14. Hehe..bolee pkai tips ni..mne tau msuh dtg serang nnti..

    ReplyDelete
  15. ekh... rasa cm gerun je nak cucuk bijik mata tuu..>.< hu8

    ReplyDelete
  16. harap berjaye la sape yg dpt ilmu ni dalam nak mempertahankan diri...

    ReplyDelete
  17. cucuk je mata tu biar musuh nampak dunia ni gelap gulita

    ReplyDelete