Monday 10 September 2012

Tak sayang Malaysia ka?



salam,

Baru lepas blogwalk. Apa yang saya rasa sekarang macam baru keluar dari pasar malam yang kecoh dengan suara penjual dan pembeli. pening kepala saya dibuatnya. huihhh...

Kenapa? Saya sebenarnya baru habis bw blog-blog politik tempatan. Memang blog-blog ni mendapat rate yang tinggi di kalangan pengunjung disebabkan tajuknya yang sensitif. Maka secara automatiknya komen-komen yang pedas pun menjelma, mengutuk satu sama lain tanpa rasa hormat. Lepas  satu blog ke satu blog, apa yang saya dapat simpulkan..

Memang sampai bila pun parti politik khususnya parti politik melayu takkan bersatu. Orang melayu dah berpecah berapa?

Tak payah cakap la kenapa, bagaimana benda ni boleh berlaku sebab dah ramai dah pakar politik yang lebih pakar dari saya telah berhujah pasal kesatuan parti melayu berjela-jela dan berabad-abad. Teman-teman pun masing-masing faham kan bagaimana suasana politik negara masa kini.

Saya malas nak cerita bab politik nih tapi bila terbaca komen-komen yang mengarut dari blog yang saya lawat tadi, terasa mendidih pulak hati ni...x sayang Malaysia ka?

p/s: saya rindukan khilafah. cepatlah datang..


6 comments:

  1. emmm..biasa la tu..politik kan..huhu kadang pening jugak bila terfah blog politik ni.emm

    ReplyDelete
  2. depa memang tak syg malaysia kot. tak bersyukur langsung :(

    ReplyDelete
  3. Tak salah berpolitik tapi harus berpada2 lah ;D
    ni pula politik sekarang ni mcm tujuan memecah belahkan org Islam sendiri..
    kalau politik mcm tu dah terlebih mungkin

    ReplyDelete
  4. Da nak pilihan raya nie masing-masing ingin menjatuhkan satu sama lain, mereka sahaja yang betul. Semua sama sahaja =.="

    ReplyDelete
  5. POLITIK2.. jgn kerana politik umat islam berpecah belah. :)

    ReplyDelete
  6. nabi sendiri da tunjuk mcmmana pemerintahan Islam....Kita pakat xmau ikut...so tunggu lingkup la jwbnya...bkn kt malaysia saja...seluruh negara islam.!tnggu khilafah ja

    ReplyDelete